Bewegen als topprioriteit.

Bewegen als topprioriteit.

Arno Smits

Arno Smits

Personal trainer / coach

Delen:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Dit jaar ben ik vijftig geworden. Man oh man, wat ben ik blij dat ik altijd bewogen heb en mijn gewicht op peil heb kunnen houden. Meer en meer mensen van 50+ zie ik met diverse pijntjes en kwaaltjes die niet nodig zijn. Knieklachten, enkelklachten, tennisarm, rugklachten en/of schouderklachten zijn meer regel dan uitzondering. Regelmatig en gericht bewegen en gebalanceerde voeding is de beste antieverouderingspil die er is.

Kapper, tandarts, schoonheidsspecialiste, nagelstyliste en personal trainer ?!?

Er wordt veel geld, tijd en moeite gestoken in ‘er goed uitzien’. Elke 6 weken naar de kapper, twee keer per jaar naar de tandarts, om de twee maanden naar de schoonheidsspecialiste of nagelstyliste en een hele garderobe die elke seizoen aangevuld wordt. Allemaal heel belangrijk omdat onze maatschappij dit min of meer van ons verlangt, maar dit is vooral de buitenkant die mooi gemaakt wordt. De uitspraak: “echte schoonheid zit van binnen” is echt waar. Als je regelmatig beweegt gaat je huid stralen omdat je doorbloeding verbetert. Doordat je calciumhuishouding verbetert, gaan je haar en nagels meer glanzen. Bovendien wordt je houding verbeterd, zodat je nieuwe kapsel en garderobe beter staat.

En er zijn nog heel veel redenen te noemen om van meer bewegen een topprioriteit te maken.

  • Regelmatig trainen houdt je botten, spieren, pezen sterk; de kans dat je iets breekt als je valt verkleint.
  • Met sterke spieren houd je de kracht om zelf boodschappen te doen, je kleinkinderen op te tillen of een trap te beklimmen.
  • Bewegen houdt je gewrichten soepel en sterk; Artritis geeft bijvoorbeeld stijfheid. Rekoefeningen en een lichte training kunnen je helpen om lenig en mobiel te blijven.
  • Regelmatig bewegen helpt ook om chronische aandoeningen, zoals een hoge bloeddruk en diabetes te voorkomen of onder controle te houden.
  • Je uithoudingsvermogen verbetert
  • De weerstand wordt verhoogd.
  • Een goede training zorgt ervoor dat je je goed voelt, er geweldig uitziet en bovendien is het nog goed voor je libido ook!

Ik kan het niet genoeg benadrukken: Maak van bewegen jouw topprioriteit!

Delen:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Recepten
Arno Smits

Quinoa met zalm

Benodigdheden: 140gr Quinoa, 150gr zalmfilet, 100gr Broccoli, 150gr champignons, 1/2 sinaasappel, 1 el Sambal, snufje komijn, 5 el kokosolie, zwarte peper. Bereid de quinoa zoals

Lees verder »
Chat openen
Hallo 👋 waar kan ik je mee helpen?