Goede Voornemens? Actie!

Speciaal voor jouw goede voornemens voor 2019, hebben we een speciale actie om je te helpen om deze voornemens waar te maken. 

3 x Personal Training voor €99.99

Motivatie

We horen maar al te vaak dat goede voornemens om gezonder te leven, af te vallen of meer gaan bewegen in de tweede helft van januari alweer afzwakken. Dit is sonde, want met de juiste begeleiding en hulpmiddelen, kun je de motivatie langer vasthouden en in het begin van 2019 al de eerste resultaten merken. 

Persoonlijke begeleiding

Saltas is een specialist op het gebied van persoonlijke begeleiding. Door middel van een trainingsschema, op maat gemaakte adviezen en hulp bij bewegen en eten. Het beste goede voornemen is dus SALTAS inschakelen. Jeroen of Arno, kunnen er samen met jou voor zorgen dat je dit jaar jouw persoonlijke doelen wel behaalt.

Wees er snel bij want er zijn slechts 30 plaatsen beschikbaar. 

Laat ons helpen om jouw persoonlijk doel voor 2019 te behalen. Maak in december en januari gebruik van deze actie.

______________________________________________________________________________

Heeft u ze ook, goede voornemens? Dan heb u zeker iets aan de tips van psycholoog Monique Schouten. Ze vertelt niet alleen waarom zoveel voornemens mislukken, maar ook wat u kunt doen om ze wel te laten slagen. 

1. Onze persoonlijkheid (overlevingsstrategie) is dwingend
Een bepaalt 24/7 wat we doen en staat niet open voor verandering.Ieder mens heeft een bepaalde persoonlijkheid. Die helpt ons met overleven en is altijd actief. We zijn gehecht aan onze manier van overleven, verdienen ons bestaansrecht ermee. Dus zijn we diep van binnen niet echt bereid dit op te geven.

2. We doen het meeste onbewust op de automatische piloot 
En het is heel lastig om dat te doorbreken.Ons goede voornemens gaan vaak over iets dat we NIET op de automatische piloot, NIET vanzelf doen. Minder eten, minder drinken, meer sporten, harder werken of studeren. We vinden het niet voor niets moeilijk, het past niet bij onze overlevingsstrategie. Anders hadden we het allang gedaan. Dus dit doorbreken is superlastig.

3. Een voornemen is vaak te veel van een uitdaging
U moet altijd uit uw comfortzone als u een goed voornemen echt wilt realiseren. Als het geen uitdaging voor u zou zijn, had u het gewoon gedaan en was het geen wens. U wilt sporten maar het past eigenlijk niet bij uw persoonlijkheid. Uw automatische piloot dwingt u namelijk om altijd hetzelfde te blijven doen en als u liever hard werkt dan sport, dan vervalt u onmiddellijk weer in dat gedrag.

4. We zijn gewoontedieren, houden van vaste gewoontes
Een goed voornemen is vaak iets dat buiten u normale gewoontes valt . We hebben als mensen de neiging om ons te verzetten tegen nieuwe dingen. Ons hele systeem wordt alert: We saboteren de verandering onmiddellijk omdat het niet past bij ons referentiekader.

5. We willen wel de lusten, niet de lasten
We willen de beloning, maar niet de prijs betalen voor ons goede voornemen. We willen wel afvallen, maar niet minder eten. Wel sporten, maar niet in beweging komen. Wel afstuderen, maar  geen feestjes missen. Als de prijs te hoog is vergeten we ons goede voornemen al snel.

6. Er is iets wat blijkbaar net belangrijker is dan uw goede voornemen
U wilt bijvoorbeeld minder roken, maar vindt het nog belangrijker om mee te doen met uw vrienden en sociaal te zijn. Wilt geen spelbreker zijn. Geen aandacht vragen voor uw goede voornemen omdat u daarmee de sfeer bederft.

7. We hebben vaak tegenstrijdige goede voornemens
We willen gezond blijven, maar dit jaar ook meer genieten. Dat kan betekenen dat we vanzelf ook meer gaan drinken en ongemerkt te veel gaan eten. Combineren van twee voornemens kan lastig zijn. We willen afstuderen en ook investeren in ons sociale leven. Dat kost tijd en kan ten koste gaan van de studie.

8. We zetten in op te veel voornemens tegelijk
We willen minder eten, minder drinken, minder roken. Dat is gewoon te veel gevraagd. Prioriteiten stellen is lastig want u moet ergens uw verlies nemen. En wat is nou belangrijker: het een of het ander. Door niet te kiezen blijven de voornemens diffuus en komt er niets van terecht.

9. Het goede voornemen is niet duidelijk of te vaag
Ik wil meer loslaten…..Wat is dat dan meer loslaten? Hoe ziet dat eruit? Hoe meet u het, hoe weet u het? Ik wil meer genieten? Wat is dat? Hoe weet u dat u dat dit gelukt is aan het einde van het jaar?

10. Voor het goede voornemen heeft u een ander nodig
Dat kan link zijn, want dan moet die ander wel met u mee bewegen. Als u zegt: ik wil meer leuke dingen met mijn partner doen, moet hij daar toevallig ook zin in hebben. Dus als u afhankelijk bent van een ander voor uw goede voornemen is dat linke soep.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *