Zomerfit met SALTAS

De eerste mooie dagen van het jaar zijn er weer. Door de berichten en vragen die ik krijg, merk ik dat de “stress” weer toeslaat. Hoe kan ik mezelf weer vertonen in een bikini of zwembroek? Er zijn vollop tips die je zelf makkelijk kunt toepassen in je dagelijkse leven;  het internet staat er vol mee. De meeste mensen herkennen deze stress als een jaarlijks terugkomend fenomeen. Toch lukt het bij velen elk jaar net niet om hun doelen op tijd te bereiken. SALTAS is gespecialiseerd in het coachen en begeleiden van mensen met een soortgelijke hulpvraag. Door middel van een gepersonaliseerd programma dat volledig is afgestemd op jouw wensen en doelen, help ik jou om deze doelen te verwezenlijken…..  Op tijd.

Hier alvast wat tips:

  1. Zorg voor gezonde snacks in je bureaula. Je weet nooit hoe je dag loopt. Misschien moet je wel overwerken of onverwachts naar een afspraak. Denk aan een pak rijstwafels, een zakje ongebrande en ongezouten noten. Dit bederft niet. En zo grijp je niet naar de snackautomaat.
  2. Drink voldoende water! Zet een literfles water op je bureau. Deze moet leeg zijn aan het eind van de dag! De andere liter water kun je dan voor en na je werk drinken. Vaak wordt honger verward met dorst. Drink eerst eens een flink glas water voordat je wat in je mond stopt.
  3. Eet meer eiwitten en minder met koolhydraten, maar blijf ze wel eten, je hebt ze namelijk echt nodig. Eet tijdens de lunch bijvoorbeeld geen koolhydraten uit brood of pasta. Maar maak een goede salade met veel groenten eneiwitten als witvis of kip. Eiwitten verzadigen namelijk goed.
  4. pas op met alcohol. Dat ene glas wijn bevat ruim 110 calorieën. Eentje kan best, maar maat houden wordt steeds moeilijker als er meer volgen. Een avond flink doorzakken staat gelijk aan een supersize menu van de McDonald’s. Cliché, maar geniet met mate – in elk geval als je wilt afvallen.
  5. Portiecontrole is ook belangrijk. Als je wat wilt afvallen voor je zomerfysiek, zal je toch echt minder calorieën moeten eten dan het aantal dat je verbrandt. Zo simpel is afvallen. Dat betekent niet dat je moet crashen. Blijf je normale aantal maaltijden en snacks eten, maar verklein je porties iets. Schep geen tweede keer op, hoe lekker het ook is. En zorg dat je bord voor de helft uit groenten bestaat!
  6. Ga lekker sporten! Krachttraining kan zorgen voor het shapen van je lichaam, zodat je je net wat zelfverzekerder in je bikini voelt.
  7. Cardio is ook fijn voor je bikini body! Een cardio sessie van minstens een half uur zorgt ervoor dat je meer calorieën verbrandt. Met als gevolg dat je makkelijker afvalt. Onthoud wel dat je voeding het belangrijkste is om aan te passen als je wilt afvallen. Sporten ondersteunt hierbij slechts.
  8. Ga op tijd slapen en slaap voldoende. Dit is belangrijk om twee redenen: als je slaapt kun je niet eten. En als je fit bent grijp je minder snel naar ongezonde dingen overdag. Win-win.
  9. Geniet ook van je lichaam als deze niet helemaal ‘strand proof’ is, volgens jouw strenge eisen! Ik weet zeker dat andere mensen dat prachtige lijf van je heel anders zien! Je dagje strand mag hierdoor echt niet minder leuk worden. Een doel hebben is goed, maar overdrijf het niet. Zorg goed voor je lijf en wees er trots op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *