Gezond ontbijt?

Iedereen die regelmatig aan sport doet, weet dat je een slecht eetpatroon niet zomaar eraf traint. Dit geldt ook voor iemand die vrijwel dagelijks sport (iemand zoals ik). Ik ben me als personal coach zeer bewust van mijn eetpatroon. Dit betekent niet dat ik uitvoerig nadenk bij elke maaltijd. in de loop der jaren is gezond eten voor mij een tweede natuur geworden. Ik heb dan ook veel recepten verzameld waarvan ik weet dat deze gezond zijn. Als ik een maaltijd bereid, houd ik vooral rekening met de verhoudingen tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Op dagen dat ik ’s avonds les geef, eet ik meer energierijk dan op rustdagen. In het weekend plan ik ook een maaltijd in waarbij ik helemaal geen rekening houd met wat wel en wat niet gezond is.

Voor wat betreft mijn ontbijt, zorg ik altijd dat ik een stevig ontbijt neem. Het liefst eet ik havermout met banaan, blauwe bessen en walnoten. Voor mij is dit het perfecte ontbijt om hongergevoel tegen te gaan en voldoende energie te hebben voor een actieve ochtend.

ingrediënten:

  • 250 gram halfvolle melk (of amandelmelk)
  • 1 banaan
  • 1 handpalm blauwe bessen
  • +/- 15 gram walnoten
  • +/- 50 gram Havermout

Breng de melk aan de kook. Roer de havermout erdoor en laat 2 min. op laag vuur koken. Snijd ondertussen de banaan in plakjes en hak de walnoten grof.  Haal de pan van het vuur en voeg de banaan en de bessen toe.  Laat dit vervolgens 5 min staan. Voeg als laatste de walnoten toe.

Je kunt de banaan altijd vervangen door een andere fruitsoort. Ikzelf strooi er altijd wat kaneel over.

Smakelijk!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *